SMK TINGGI
BUKIT MERTAJAM
Unit
Pengajian Am
Pelaporan
Nama
Program
BENGKEL
PENULISAN KARANGAN
Tarikh
30.3.2015
(Isnin)
Tempat
Dewan Pra U
Masa
2.30 hingga
3.30 petang
Kumpulan
sasar
151 orang
pelajar dan 5 orang guru
Fasilitator
Dr.R.Dhanapal
Objektif
Umum
Pelajar-pelajar
diharapkan dapat mencapai keputusan yang cemerlang dalam subjek Pengajain Am
Objektif
Khusus
Pelajar-pelajar
dapat memahami kehendak soalan dan menguasai teknik penulisan esei dengan betul
Butiran
Program
Penceramah
memulakan bengkel dengan mengemukakan beberapa contoh karangan STPM
Penceramah
bersoal jawab dengan pelajar mengenai kehendak soalan
Pelajar-pelajar
dipecahkan kepada beberapa kumpulan untuk membincangkan tajuk-tajuk yang diberi
Setiap ketua
kumpulan diminta membentangkan idea di hadapan peserta
Penceramah
telah memaparkan beberapa slaid dalam power point agar pelajar dapat mengetahui
kehendak
soalan yang sebenar dan jawapan yang tepat
Refleksi
Semua
pelajar memahami kaedah penulisan idea dan huraian.
Pelajar-pelajar
yang lemah akan dibimbing oleh guru dalam kelas nanti
SMK TINGGI
BUKIT MERTAJAM
Unit
Pengajian Am
Pelaporan
Nama Program
BENGKEL ALIH
BENTUK KOMUNIKASI
Tarikh
06.4.2015
(Isnin)
Tempat
Dewan Pra U
Masa
2.30 hingga
3.30 petang
Kumpulan
sasar
151 orang
pelajar dan 5 orang guru
Fasilitator
Dr.R.Dhanapal
Objektif
Umum
Pelajar-pelajar
diharapkan dapat mencapai keputusan yang cemerlang dalam subjek Pengajain
Am
Objektif
Khusus
Pelajar-pelajar
dapat memahami kehendak soalan dan menulis graf dengan betul
Butiran
Program
Penceramah
memulakan bengkel dengan mengemukakan beberapa contoh graf dan carta STPM
Penceramah
bersoal jawab dengan pelajar mengenai teknik melukis yang betul
Pelajar-pelajar
dipecahkan kepada beberapa kumpulan untuk membincangkan kehendak soalan
dan
menentukan jenis graf diberi
Setiap ketua
kumpulan diminta membentangkan jenis graf di hadapan peserta
Penceramah
telah memaparkan beberapa slaid dalam power point agar pelajar dapat mengetahui
jenis dan
corak graf dan carta dengan tepat
Refleksi
Semua
pelajar memahami kaedah melukis graf dan carta pai.
Pelajar-pelajar
yang lemah akan dibimbing oleh guru dalam kelas nanti
SMK TINGGI
BUKIT MERTAJAM
Unit
Pengajian Am
Pelaporan
Nama
Program
CERAMAH DAN
TEKNIK MENJAWAB PENGAJIAN AM P2
Tarikh
10.4.2015
(Jumaat)
Tempat
Dewan Besar
Sekolah
Masa
7.30 hingga
10.30 petang
Kumpulan
sasar
151 orang
pelajar dan 5 orang guru
Fasilitator
Dr.R.Dhanapal
Objektif
Umum
Pelajar-pelajar
diharapkan dapat mencapai keputusan yang cemerlang dalam subjek Pengajain Am
Objektif
Khusus
Pelajar-pelajar
dapat memahami kehendak soalan dan menguasai teknik penulisan esei dan graf
serta soalan-soalan kenegaraan dengan betul
Butiran
Program
Penceramah
memberikan ceramah mengenai teknik menjawab dengan mengemukakan soalan graf dan
karangan STPM.
Penceramah
bersoal jawab dengan pelajar mengenai kehendak soalan
Pelajar-pelajar
dipecahkan kepada beberapa kumpulan untuk membincangkan tajuk-tajuk karangan
dan graf yang diberi serta soalan struktur kenegaraan (Dasar-Dasar Malaysia)
Setiap ketua
kumpulan diminta membentangkan idea di hadapan peserta
Penceramah
telah memaparkan beberapa slaid dalam power point agar pelajar dapat mengetahui
kehendak
soalan yang sebenar dan jawapan yang tepat
Refleksi
Semua
pelajar memahami kaedah penulisan idea dan huraian.
Pelajar-pelajar
yang lemah akan dibimbing dalam klinik PA nanti
SMK TINGGI
BUKIT MERTAJAM
Unit
Pengajian Am
Pelaporan
Nama
Program
BENGKEL
PENANDAAN SKRIP
Tarikh
06.4.2015
(Jumaat)
Tempat
Bilik
Gerakan
Masa
12.30 hingga
2.30 petang
Kumpulan
sasar
5 orang guru
PA
Fasilitator
Dr.R.Dhanapal
Objektif
Umum
Guru-guru
dapat mengetahui teknik menanda skrip pelajar dengan betul dan tepat.
Objektif
Khusus
Guru-guru
dapat memahami teknik penandaan skri karangan dan graf serta soalan struktur.
Butiran
Program
Penceramah
memulakan bengkel dengan mengedarkan beberapa contoh skrip calon STPM
Penceramah
bersoal jawab dengan skema jawapan yang disediakan.
Guru-guru
menanda skrip berpandukan skema yang disediakan.
Guru-guru
menyatakan markah yang diberi dan mengulas kerja-kerja calon.
Penceramah
telah memberitahu bahagian-bahagian dalam skrip yang kehilangan markah
Penceramah
menyelaraskan markah yang diberi oleh guru-guru dan membuat ulasan yang
sewajarnya.
Refleksi
Semua guru
telah memahami kaedah penandaan skrip.
Guru-guru
yang mempunyai masalah boleh berjumpa dengan penceramah bila-bila masa di
sekolah ataupun akan dibincangkan lebih teliti dalam mesyuarat panitia nanti
No comments:
Post a Comment